Bokus Play växlar upp och utökar erbjudandet

2 dec, 2020, 08:30

Ljud- och e-bokstjänsten Bokus Play växlar upp och satsar på fler abonnemangsformer och en ny rörlig design som ska fånga kundernas intresse. Nu lanseras familjeabonnemang till ett konkurrenskraftigt pris. Utöver det ska iögonfallande design och en ny ljudlogga bidra till att Bokus Play når igenom bruset.

Bokus Play vill fortsätta att plocka marknadsandelar genom att utmärka sig som den bredaste och mest folkliga ljudbokstjänsten. Nu lanseras familjeabonnemang till ett konkurrenskraftigt pris om 229 kronor i månaden för tre användare. I takt med att fler användare har upptäckt Bokus Play har efterfrågan på olika typer av abonnemang ökat. Familjeabonnemanget blir ett starkt komplement till övriga abonnemangsformer och kommer att vidareutvecklats med hjälp av kundernas kontinuerliga feedback.

– Familjeabonnemang är något som har efterfrågats av våra kunder och det känns därför naturligt att vi nu kan erbjuda detta. Vad som menas med ”familj” är det dock kunden som avgör – så för bara 229 kronor per månad kan tre personer dela på samma abonnemang, oavsett hur familjekonstellationen ser ut, säger Mattias Castenfors, tjänsteansvarig på Bokus Play.

Utöver utvecklingen av fler abonnemangsformer vill Bokus Play också synas och höras mer i de kanaler där de marknadsför sig. En ny, rörlig design och en igenkänningsbar ljudlogga ska fånga kundernas intresse. Den grafiska profilen är framtagen i samarbete med Dallas communication.

– Det är en färgstark och positiv profil som sticker ut på marknaden. Den tar avstamp i vår välkända, orangea färg och ger stor plats till våra erbjudanden och det fantastiska innehållet i vår tjänst, säger Henrik Graan, marknadsansvarig för Bokus Play.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Alexandra Fröding, tel: 0707-75 27 83

Med de starka och uppskattade varumärkena Akademi­bokhandeln, Bokus och Bokus Play är Bokhandelsgruppen Sveriges ledande bokhandelsaktör. I över 100 butiker och på nätet erbjuder Akademi­bokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Bokus är bokhandeln på nätet med över 10 miljoner fysiska och digitala böcker från hela världen. Abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuder tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till privatpersoner, företag, bibliotek och offentlig verksamhet. Gruppen omsätter ca 1,8 miljarder kr. Ägare är Volati och företagsledningen. Mer information: www.bokhandelsgruppen.se